Det store telt

Det store telt er udgangspunktet for mange af aktiviteterne på Hvide Klit. Uden for programmet er man velkommen til at bruge teltet - man kan fx mødes til kaffe hvis det regner, spille kongespil eller bare hænge ud.

Teltet skal blot være ryddet og klar en halv time før et programpunkt. Egne borde, stole og andre ting skal være ude af teltet. Scenen, instrumenter og andet teknisk udstyr må ikke flyttes / bruges.

Sangbøger

På Hvide Klit har vi Efterskolesangbogen, som vi bruger ved alle fællesarrangementer.

Ro og hensyn

Vi henstiller til, at der er ro på pladsen efter kl. 22.00. Dette gælder ikke mindst når man bevæger sig hjem fra sene gruppearrangementer, det være sig både børn og voksne. Tag hensyn til de tidligt sovende. På pladsen gælder almindelige campingregler, dvs. hensynsfuldt og begrænset boldspil, frisbee mv. mellem campingvognene. Skal man spille ”rigtigt”, skal boldbanerne benyttes.

Fælles grill og fællestorv

I midten af campingpladsen vil der være et fællestorn med telt, infotavle, siddepladser og spikeball, som kan være et mødested.

På opslagstavlen kan man orientere sig eller selv slå nyheder og idéer op. I teltet vil der være Lego til at lege med samt mulighed for at læse avisen. Teltet kan bruges frit til det, man ønsker.

På campingpladsen vil der være opstillet to store kul-grill, som hver eftermiddag tændes op, så de er klar til fri afbenyttelse kl. 17.30.
Man er velkommen til at benytte sig af muligheden for ”fællesspisning” ved at samle bordene på gaderne og hermed få mulighed for at lære nye at kende.

Ved afbrændingsforbud vil de fælles kulgrill ikke blive tændt, ligesom det heller ikke vil være tilladt at bruge gas- eller kulgrill på campingpladsen. Man må gerne benytte egen gas-gril på flisearealerne ved begge lejrbygninger.

Parkeringsregler

Biler må ikke parkere på Hvide Klit campingområdet under hele lejren.
Grundet krav fra brandmyndighederne skal al parkering ske på parkeringspladsen der ligger 100 meter umiddelbart før lejren (se kort). Undtagelse kan kun gives af pladsfolk ved særlige behov.
Af- og pålæsning må dog ske lørdag ved ankomst (fortrinsvis frem til kl. 19.00) og lørdag ved afrejse.

Alkohol- og rygepolitik

Der må ikke nydes alkohol ved de officielle programpunkter og naturligvis heller ikke i klubberne. Dette gælder også ”Café Late”, hvor de unge deltager.

Det er ikke tilladt at ryge indendørs på Klitten eller Hvide Klit. Ved varmt og tørt vejr bedes rygere også være meget påpasselige med skodder og gløder udendørs.

Hundepolitik

Børnevenlige hunde er velkomne på Hvide Klit under forudsætning af, at der tages hensyn til børnene og lejrens øvrige deltagere. Hunde skal altid være i snor. Hundeluftning skal klares uden for lejren eller i det afmærkede skovområde (se kort).

Post på Hvide Klit

Der kommer post sidst på formiddagen. Posten lægges på Hvide Klit.
Til brug for familie og venner, samt for eftersendelse af aviser er lejrens adresse: 
Hvide Klit
Nellemannsvej 48
Lyngså
9300 Sæby

Toiletter og baderum

Campister kan bruge toiletter og baderum på Klitten og Hvide Klit. Beboere på Hvide Klit har badeværelser på de respektive værelser.

Køkken og vaskemaskiner

Køkkenfaciliteterne på Klitten og Hvide Klit kan bruges til opvask og madlavning. Husk altid at rydde op efter brug. Frysebokse findes på Klitten og i barakken bag Klitten. Opvaskemaskinerne på Klitten og Hvide klit er til fri afbenyttelse.

Særligt på Hvide Klit vil opvaskemaskinen være reserveret kl. 18.45-19.30 til fællesmåltidet på Hvide Klit.

Der er mulighed for at benytte lejrens vaskemaskine, som findes på Hvide Klit. Der hænger en liste til reservation af tider i vaskerummet.

Affald

Der er opstillede beholdere til affaldssortering på Klitten og Hvide Klit:

  • Pap/papir
  • Glas
  • Madaffald
  • Plast/Metal/drikkekartoner
  • Restaffald

Det er alles ansvar, at der er rent og pænt på hele lejrområdet.

Gæster

Gæster er altid velkomne i løbet af ugen. Alle gæster skal have armbånd på - disse fås ved kassererne.

Pris for voksne: 100 kr. pr døgn. Pris for børn: gratis.

Glemte sager

Afleveres/findes under halvtag på Klitten. Efter lejren opbevares glemte sager hos Maria og Rasmus Lassen Lauenstein indtil 1. september 2024, hvorefter de doneres til genbrug.

Beredskabsplan

KFUM og KFUK i Danmark har udarbejdet anbefalinger til et beredskab på en lejr som vores. Der er derfor forud for lejren lavet aftaler med vigtige fagpersoner i tilfælde af f.eks. brand, ulykke eller anden krisesituation. Disse aftaler indgår i lejrens beredskabsplan, og skulle det blive nødvendigt at aktivere denne, har lejrcheferne det overordnende ansvar som indsatsleder.

Akutte medicinske tilstande

Ved sygdom kontaktes lægevagten Nordjylland på tlf.: 70150300.
I særligt akutte tilfælde kan Maja Mukai kontaktes (28189509).

Hjerterstarter kan findes på adressen: Østkystvejen 168, Lyngså (til venstre for hovedindgangen).

Indkøb

Nærmeste indkøbsmuligheder (dagligvarer, apotek og lign.) er i Sæby, ca. 9. km fra lejren.

Fotos på lejren

Alle deltagere har ved indmeldelse i KFUM og KFUK og/eller lejrtilmelding aktivt taget stilling til om der må tages billeder til brug i KFUM og KFUK sammenhænge. Dette respekteres naturligvis. Ønsker man alligevel ikke at medvirke heri, meddeles dette til lejrcheferne, snarest muligt.

På lejren har vi en ”lejrfotograf”, Kristian Olesen, som vil tage billeder til PR og fremtidigt lejrmateriale.
Herudover opfordres alle til at dele ferieminder på Hvide Klits Facebook-side, naturligvis under hensyntagen til andres privatliv, så ingen udstilles (jf. straffelovens § 264d).
Til det formål er her et par tommelfingerregler:

  • Undgå portræt billeder
    - medmindre personen selv/forældre har godkendt dette
    - mindst 3 personer på billedet
  • Undgå intime situationer
    - Herunder badetøj/bikini
  • Betragt alle billeder som private, så de ikke deles med udenforstående

Næste års Familiecamp 2025

Afholdes i uge 29 fra d. 12.-19. juli. Sæt allerede kryds i kalenderen nu :-)

Skal du være med i et udvalg fra 2025?

Hvis din familie kunne tænke sig at være med til at planlægge de næste 3 års lejre, så mangler vi fortsat et nyt hold lejrchefer. Der findes materiale, som er blevet samlet igennem en årrække, så det er meget struktureret at gå til opgaven.
Der gives deltager-rabat til udvalgsmedlemmer.

Opgaverne består bl.a. af følgende:

  • Kasserer: Referent, budget, regnskab, fordeling af pladser og opgaver.
  • Pladsfolk: Det praktiske på lejren, teltbestilling, køkken, rengøring, opsætning af lejren, lyd, vagt, brandmyndigheder.
  • B&U: Samle et godt hold af ledere og ungledere, foredrag for de unge, børneprogrammet.
  • Lejrchefer: Voksen og fællesprogrammet, beredskabet, håndbogen, mødeleder.
  • Nuværende udvalgsmedlemmer kan du finde her