Værd at vide

Mangler du information, kan du skrive til

bf@kfum-kfuk.dk 

Scroll

Kæmpe fest for børn med fuld fart på i tre dage

Oplev et weekendarrangement, med et program der består af både fællessamlinger med shows og sang og mange aktiviteter, der spænder over sport, kreative workshops, globale oplevelser og tid til refleksion. 

Når du er på festival er tiden din egen. Du er med til at vælge, hvilke fede aktiviteter, du vil være med i.

Kom som du er og mød en masse andre børn.

 

 

Børnefestival fra A til Å

Her er en liste over ting, du gerne vil have med på Børnefestival. Listen er ikke udtømmende, så tilføj det du finder nødvendigt.

  • Madpakke til fredag aften (eller spis hjemmefra) 
  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Hovedpude
  • Tøj til både varmt, koldt, tørt og vådt vejr
  • Toiletsager
  • Lommepenge
  • Festival lir og gear
  • Sygesikringsbevis
  • En drikkedunk

Evt.

  • Bamse
  • Lommelygte
  • Siddeunderlag
  • Indendørssko
  • Idrætstøj
  • Medicin

Når du ankommer til Børnefestival, skal du registreres ved indgangen. Medbring din deltagerregistrering så du kan få et sejt festivalarmbånd. Her får du også anvist, hvor du skal overnatte.

Ankommer du i løbet af weekenden, skal du henvende dig i Informationen. Hvis du tager hjem før Børnefestival slutter, er det vigtigt, at du tjekker ud i Informationen.

Adresse:

Brændkjærskolen i Kolding

Brændkjærgade 92, 6000 Kolding

Når du har betalt, kan du indløse et festivalarmbånd, der giver adgang til aftenprogram, mad og alle aktiviteter. Du får festivalarmbånd på, når du tjekker ind. Alle deltagere og frivillige skal bære armbånd.

Når du ankommer til Børnefestivalen, skal du registreres ved indgangen. Medbring din deltagerregistrering, den kvittering du fik ved tilmeldingen til festivalen, så får du dit armbånd på. Du får også anvist, hvor du skal sove.

Festivalpladsen, som er skolen, vi er på, er gjort hyggelig. Her er masser af aktiviteter, steder hvor du kan tage en slapper samt bad og toiletforhold.

Alle deltagere under 30 år er dækket af KFUM og KFUKs kollektive ulykkesforsikring. Du har selv ansvaret for at passe på dine ting. Dine ejendele er ikke dækket af KFUM og KFUKs forsikring.

Alle frivillige og tilmeldte voksne er dækket af en erhvervsulykkes forsikring.

Der vil blive taget fotos og optaget video til brug i KFUM og KFUK´s blade, hjemmesiden og de sociale medier.

Ønsker man IKKE at blive fotograferet eller efterfølgende at få et billede fjernet fra arkivet, skriver du blot til Landskontoret på kommunikation@kfum-kfuk.dk 

Find KFUM og KFUK på Facebook og følg med i, hvad der sker før, under og efter Børnefestivalen. Her vil løbende komme opslag om Børnefestival - f.eks. ifm. offentliggørelse af program, introduktion til aktiviteter, nyheder, videoer og konkurrencer.

Følg KFUM og KFUK’s Børnefestivals Facebook side

Du kan også følge med på KFUM og KFUK i Danmark’s Instagram, ofte vil der være takeover på profilen under festivalen. 

Følg med på KFUM og KFUK i Danmark’s Instagram

Mister du noget, så besøg Informationen undervejs på festivalen. Her gemmer vi alle glemte dimser og dutter. Efter Børnefestival kan du tage kontakt til KFUM og KFUK´s  Landskontoret på tlf. 36 14 15 33 eller national@kfum-kfuk.dk – Vi opbevarer glemte sager i begrænset omfang og kun glemte sager, der vurderes værdifulde.

Der serveres mad i spiseområdet. Maden er inkluderet i deltagerprisen.

Alle deltagere, børn og voksne, overnatter i klasseværelser, og fordeles således, at man sover i klasseværelse med nogen fra den klub/forening eller forældre, man deltager med. De deltagere, der ikke deltager med en klub/forening/forældre, samles i lokaler sammen eller fordeles ud på lokalerne - afhængig af antal.   

Festivalen er røg- og alkoholfri!

Ingen indtager eller medbringer alkohol eller rusmidler på festivalen. Alle voksne inklusiv.

Ingen børnefestival uden en slikbod. Her kan du købe slik og sodavand til fornuftige priser. Der kan betales med kontant, mobilepay, eller med kort.

Har du spørgsmål før, under eller efter Børnefestivalen kan du ringe eller skrive til KFUM og KFUKs med medarbejder Kirstine Svansø Iversen på tlf. 22 13 94 11 eller e-mail: bf@kfum-kfuk.dk

Er du uheldig eller bliver du dårlig på festivalen, har vi et lille team af frivillige, der kan hjælpe. Vi er også gode til at lytte, hvis du har brug for nogen at tale med.