Generalforsamling

Scroll

Bestyrelsen i KFUM og KFUK i Odense indkalder foreningens medlemmer til den årlige, ordinære generalforsamling, som afholdes søndag d. 30. marts 2025 kl. 12:00-17:45. Generalforsamlingen finder sted i menighedssalen i Munkebjerg Kirke, Østerbæksvej 87, 5230 Odense M.

Med afsæt i bestyrelsens væsentlige fokus på bæredygtig foreningsøkonomi, afholdt foreningen onsdag d. 22. januar 2025 en ekstraordinær generalforsamling. Fokusset her var at indføre en række tiltag med hensigten om at forbedre KFUM og KFUK i Odenses økonomi.

Den ordinære generalforsamling 2025 vil have et bredt fokus, og dagsordenen vil som sædvanligt tage form efter vedtægternes forskrifter. Bestyrelsen vil som en del af sin beretning sørge for en opsamling på den ekstraordinære generalforsamling, så alle fremmødte medlemmer får mulighed for at gøre sig bekendte med de vedtagne beslutninger.

Den endelige dagsorden for generalforsamlingen samt relevante bilag (herunder fremsatte forslag) vil senest en uge før generalforsamlingens afholdelse blive offentliggjort her på foreningens hjemmeside.

Forslag, der af foreningens medlemmer ønskes behandlet under dagsordenens punkt 5 (behandling af indkomne forslag) og 6 (fastsættelse af kontingent og godkendelse af budget for det kommende år) skal være formanden i hænde senest to uger før generalforsamlingen. Forslag skal være underskrevet af mindst 3 stemmeberettigede medlemmer og kan fremsendes på mail til bestyrelsen.odense@kfum-kfuk.dk.

Hvad angår konkret indhold til dagsordenen, ønsker bestyrelsen at informere om, at:

  • repræsentanter fra bestyrelsen og samtlige aktivitetsudvalg vil få mulighed for at berette om det forgangne år i foreningen og de forskellige aktiviteter.
  • vi får besøg af en repræsentant fra hovedbestyrelsen i KFUM og KFUK i Danmark.
  • foreningens reviderede regnskab for der forgangne år vil blive fremlagt og stillet til godkendelse, så alle fremmødte medlemmer får mulighed for at få dyb indsigt i foreningens økonomi. Bestyrelsens forslag til budget for 2025 vil tilmed blive fremlagt og stillet til godkendelse.
  • bestyrelsen søger medlemmernes opbakning til at fortsætte sit arbejde for KFUM og KFUK i Odense. Menige medlemmer, Lea Kjær Hansen, Camilla Brix Sørensen, Emma Riya Abild Gerhardt, samt kasserer, Andreas Lynge Petersen, er på valg. Alle fire siddende medlemmer i bestyrelsen modtager genvalg, mens menigt medlem, Daniel Agerholm Sehested, næstformand, Anna Sofie Agerholm Sehested samt formand, Mathias Sebastian Rasmussen, fortsat har ét år tilbage af deres valgperiode. Da Anna Sofie Agerholm Sehested har valgt at træde tilbage som næstformand, foreslår bestyrelsen Lea Kjær Hansen som ny næstformand i foreningens bestyrelse. Bestyrelsen foreslår tilmed, at Mathias Sebastian Rasmussen fortsætter som formand for foreningens bestyrelse.
  • bestyrelsen planlægger at stille et forslag til ændring af foreningens vedtægter. Bestyrelsen ønsker med dette forslag i stil med KFUM og KFUK i Danmark’s hovedbestyrelse at indføre valgfrihed ift. titlerne formand, forkvinde eller forperson. Bestyrelsen vil frem mod generalforsamlingen forberede og offentliggøre et konkret forslag herom.
  • foreningens medlemmer opfordres til at tage relevante inputs med til punktet ‘Eventuelt’, som udgør sidste punkt på dagsordenen for generalforsamlingen. Her er alle velkomne til at byde ind.

Program

Af hensyn til at gøre programmet for den ordinære generalforsamling mindre komprimeret og mere spiseligt, har bestyrelsen valgt at lade programmet strække sig over en søndag eftermiddag, hvor vi starter med at spise fælles frokost. Bestyrelsen håber, at foreningens medlemmer vil anvende dette som en mulighed for socialt samvær med gode foreningsvenner og til at få talt sammen på kryds og tværs af foreningens aktiviteter.

Programmet vil forløbe som følger:
12:00-12:45: Fælles frokost og kort pusterum inden dagsordenen påbegyndes.
12:45-17:45: Generalforsamlingen åbnes og dagsordenen behandles. Pauser indlægges.
17:45: Fælles oprydning og hyggesnak indtil man vil hjem*. Bestyrelsen konstituerer sig.

*Hvis dagsordenen færdiggøres før kl. 17:45, startes oprydningen og hyggesnak før.

Tilmelding og fremmøde

Af hensyn til den praktiske afvikling, frokost samt forplejning, bedes du på mail til bestyrelsen.odense@kfum-kfuk.dk tilkendegive din deltagelse i generalforsamlingen. Hvis du ikke ønsker at deltage i den fælles frokost kl. 12:00 og først ankommer kl. 12:45 til generalforsamlingens åbning, bedes du informere herom i din tilmelding.

DEADLINE for tilmelding til fælles frokost er søndag d. 23. marts 2025 kl. 23:59. Hvis vi skal tage hensyn til allergener eller andre kostrelaterede forbehold, bedes du før deadline for tilmeldingen informere herom på mail til bestyrelsen.

Du kan tilmed tilkendegive din deltagelse i generalforsamlingen overfor foreningens medlemmer ved at kligge “Deltager” på Facebook-begivenheden.

Du bedes møde op i god tid, så vi kan holde tidsplanen for generalforsamlingen.

Relevante dokumenter

Se længere nede på denne side under “Dokumenter” for at få adgang til foreningens vedtægter. Her vil bestyrelsen tilmed løbende opdatere med relevante dokumenter (herunder dagsorden og forslag) for den ordinære generalforsamling (se under “2025”). Du kan også tilgå relevante dokumenter fra foreningens tidligere afholdte generalforsamlinger.

Vel mødt

Bestyrelsen ser frem til at mødes med foreningens medlemmer og håber, at mange engagerede medlemmer og frivillige vil dukke op for at debattere foreningens fremtid.

Spørgsmål til ovenstående kan rettes til bestyrelsen på mail til bestyrelsen.odense@kfum-kfuk.dk.